Rüzgar

7 Temmuz 2015 Salı

preeklamsi ve doğum hikayem

 Hamileliğimin başından beri kontrollerimi hiç aksatmadım.Aile hekiminde rutin kontrollerimde ilk zamanlar tansiyonum yüksek çıkıyordu ama ben yürüdüğüm içindir deyip önemsemedim fazla. Daha sonra hastanede şeker yüklemesi yaptırmaya gittiğimde(yaptırsam mı yaptırmasam mı diye tereddüt etmiştim iyi ki yaptırmışım)ta taam idrarda protein çıktı. O ne ki ? diye bir tepkim oldu bilmediğim için doktor anlatmaya başladı o anlattıkça ben daha çok korktum bebeğin için bir riski yok ama senin için riskli bol su iç ve fazla yorulma haftaya tekrar bakalım dedi ve eve geldim. Eşime anlattığım da o benden çok korktu. Doktor olan bir yakınına sorduğunda ihmal edilmemesi gereken anne için riskli bir hastalık dedi.Bir hafta bol bol su içerek geldi geçti. Hastaneye gittim tahlil yaptırdım sonuçları aldım ve normal çıktı. Yani idrarda protein yok ama doktor yinede dikkatli olmam gerektiğini tansiyonum 14-9 u geçerse hemen gelmemi tansiyon takibi yapmam gerektiğini söyledi.Biraz rahatladım ama yinede korkuyordum bebeğim için.Bir aksam tansiyonumu ölçtüm tansiyonumun 15-10 olduğunu görünce apar topar hastaneye gittik. Nöbetçi doktor birşey olmaz deyip bizi geri gönderdi. Sabah ben kendi doktoruma gittiğimde tekrar test veee idrarda protein var. Şaka gibi sanki bizimle dalga geçiyor bir var bir yok…
Doktorum daha hamileliğimin ortalarında olduğumu ve bu hastalığın çok erken ortaya çıktığını böyle giderse erken doğum olacağını söyledi.Sonra her rutin kontrolde tahlil yaptırıp baktırdık proteine. Neyse ki bir daha görünmedi idrarda taa ki 32. haftaya kadar. 
Yeniden rutin bir kontrol için doktora gittiğimde her zaman yaptığı gibi tansiyonumu ölçtü ve upps 15-9.Hemen tahlil yaptık ve yine idrarda protein++ çıktı(proteinde değerler + ile gösterılır). Doktorum doğuma almak istedi hemen fakat hastanede bebek yoğun bakım ünitesi olmadığı için beni İstanbul’un çok bilinen eğitim araştırma hastanesine sevk etti. Ordada tahlil yaptılar ve haydaa ordaki tahlilde protein gözükmedi. Tekrar doktorumun yanına gittik ve yeniden bizden tahlil istedi yaptırdık e burdaki sonuçta protein++. Şaşkındık doktorda bizde. Bu sefer başka bir eğitim araştırmaya gönderdi bizi. Ordaki tahlillerde idrarda protein çıktı ve hemen benim yatışımı yaptılar.Korktum çünkü yanıma kimseyi almadılar eşim dışarda ben kadın doğum acilde şaşkın ördek yavrusu gibi ağlayarak hemşireye sorular soruyorum ne kadar yatarım doğumamı alcaksınız vs. Sonda takıldı beni tekerlekli sandalyeye oturttular yatacağım bölüme gitmek için acilden çıktık. Ben eşimi görünce daha çok ağlamaya başladım gerçekten çok korkuyordum.Neyse işlemler yapıldı imzalar atıldı odaya gittim(neyse ki odam tek kişilikti.)Normalde refakatçi kalmıyormuş hastaların yanında ama bende sonda olduğu için annem kaldı. Serumlar tahliller,tansiyon takipleri derken 33. haftaya girdiğimde bebeğin kalp atışlarında yavaşlama ve bende sancı başlamış ama ben hissetmiyorum. Doğuma alacağız seni dediklerinde ben yine ağlamaya başladım. Çünkü kendimi hazır hissetmiyorum ve sancı çeken kadınları gördükden sonra korkuyorum normal doğumdan. Doktorla konuştukdan sonra biraz rahatladım ve açılma olması için bana ilaç verdiler. Bel ağrısı ilk başlarda çoktu ama zamanla azaldı.Saat20.00 sıralarında beni doğumhaneye aldılar. Sürekli takip ediliyorum ve belim ağrıyo kalkmam yasak çünkü bebeğin kalp atışlarını dinliyorlar. Yemin ederim hayatım da hiç o kadar dua ettiğimi bilmiyorum bildiğim hangi dua varsa hiç durmadan sabaha kadar okudum:) Normal doğum kesinlikle istemiyorum dualarımda o yöndeydi zaten:) Sürekli kontrol ediyorlar belim ağrıyor ama hiç açılmam yok. Sabah 7.30 gibi doktorlar toplandı ve seni sezeryana alıyoruz dediler. Ohhh bir rahatladım anlatamam..:) 
Ameliyathaneye girdim ve koklattıkları şey sayesinde uyudum.Uyandığımda beni odaya aldılar ve benden 10 dakika sonra mucizem geldi. Ufacık kara kuru birşey.Rüzgar 2.200 gr doğdu ve çok şükür ki küvezde kalmadı.
Bu nasıl büyüyecek derken şimdi oğlum 5 aylık ve sağlığı yerinde çok şükür…
Eğer tekrar hamile kaldığında yine bu hastalık çıkacakmı diye soracak olursanız bilmiyorum ve o yüzden korkuyorum.Bilen varsa bilgilendirsin bizi de :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder